Kohupiimataigen

Kui on pühapäev ja poed kinni (Saksamaal) ja leib on otsas ja pärmi ei ole, aga on kohupiima, mis hakkab niikuinii vanaks minema (värske võib muidugi ka olla) siis saab teha kohupiimataignast soolaseid saiakesi.

Sama taigen sobivat ka imeliselt pizza või quiche  tegemiseks.
Originaalretsept siin.

Kogus ühele ahjuplaadile:

  • 250 g kohupiima (vähemalt 20% rasva)
  • 10 SL toiduõli
  • 10 SL piima (mul polnud, panin 9 SL koort)
  • 400 g jahu (ma tegin speltanisujahuga)
  • pakike küpsetuspulbrit (eks neid ole eri suuruses, minu pakike oli 500 g jahule)
  • 0,5 TL soola
  • soovi korral ürte (ma panin mingit provansaal-ürdisegu, väga mõnus jäi)
  • (1 muna – originaalretseptis ei onud, aga originaali kommentaarides mõned panid ja ma panin ka)

Tegemine on imelihtne:

Kõik ained kaussi ja kätega läbi sõtkuda. Siis rullida või vormida nagu hing ihkab (ma panin osadele riivjuustu ka peale) ja 170 kraadi juures (Umluft, muidu vist 200 kraadi juures) 30 minutit küpsetada.

Ahjus nad veidi kerkisid, aga mitte nii nagu pärmitaignale omane. Kui välja tulid olid natuke inetud: näisid kuivadena (aga ei olnud). Aga maitsevad imehästi! Ja oma olekult on ka kuidagi… erilised. Teistsugused kui pärmitaignast, aga head. Vat, ei oska kirjeldada.

Ma teen teinekordki ja pizzataignana proovin kindlasti ka ära.

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
Rubriigid: Küpsetamine. Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

5 Responses to Kohupiimataigen

  1. ElinaK ütles:

    Novott, nüüd on jälle üks retsept nii lihtsaks kirjutatud (ja küpsetatud), et no kuidagi ei saa laiskust ettekäändeks tuua ja peab ikka kohupiima kapist välja päästma …. 🙂

  2. Liis ütles:

    Ma kasutan pizzataignana väikest alternatiivi, avastasin siis kui plikal gluteenitalumatust kahtlustati ja sinna käib vähe jahu, mis võib olla ükskõik milline jahu (riisi, hirsi, teff, kinoa…). Algretsept selline, aga mina oma mälu järgi tegin 6spl jahu ja küpsetuspulbrita:

    480-500 gr kohupiima või kodujuustu
    6 muna
    18 sl nisujahu
    6 tl küpsetuspulbrit

  3. Katrin ütles:

    Tere,
    Lugesin su postitusi huviga juba aastaid tagasi vanas blogis. Mulle väga meeldis. Elan isegi juba 13 aastat Saksamaal – óppisin, nüüd töötan (kultuurivaldkonnas), kasvatan lapsi… Eestlaste seltsi siin eriti pole otsinud, minu linnas rahvuskaaslasi arvatavasti ei ela. Aga sinu pilgu läbi Saksamaal vaadeldu tuleb mulle sageli tuttav ette…
    Kas sinu mónede postituste jaoks on vaja salasóna?
    Kui oled nóus seda mulle meilile saatma, loeksin huviga veel edasi…
    Tervitades,
    Katrin

  4. ann ütles:

    kuhu kadus sinitihane?

  5. siil ütles:

    Sinitihane on kadunud indeed :/

Lisa kommentaar