Tundmatu allika õunakook

Seda on nüüd saanud juba 4 korda teha ja neist viimased kolm korda olid nii menukad, et nüüd tuleb see retsept ära blogida.

Hoiatan ette, et retseptis on ohtralt võid. Aga nagu ütleb Julie filmis “Julia and Julie”:
“Võid ei saa olla kunagi liiga palju!”,
siis me ei põe ja naudime vabalt. Ega me siis tervet plaaditäit (sellest kogusest saab suure plaaditäie) üksi ei pea ära sööma.

Hiljuti kommentaarides lubasin emalt küsida, kust retsept pärit on. Vastus: internetist. Milliselt lehelt, ta paraku enam ei tea. Ja aineid googlesse toksides ei suutnud ma seda ka leida. Seega ei õnnestu mul heade tavade kohaselt allikale viidata. Kui keegi originaali asukohta teab, palun andke teada. (EDIT 07.10.2012: Avastasin allika! Maaleht: Aune õunakook) Tegelikult on tegemist ühe pisara-õunakoogi versiooniga, aga et kattesse läheb ka toorjuust ja hapukoor, siis on see veidi teistsuguse olemusega. (Pisarad tekkisid mul koogile vaid esimesel korral ja puhtjuhuslikult.)

Niisiis: räägime võist!

Ained:
250 gr võid
2 dl suhkrut
4 muna
5 dl jahu
2tl küpsetuspulbrit
soola
4 spl piima
3-4 õuna
3-4 spl fariinsuhkrut
200 gr toorjuustu
200 gr hapukoort
2 tl vaniljet
2 spl tärklist

Põhi:
250 gr võid (toasooja) ja 1 dl suhkrut vahustada (viimasel korral võtsin 80 g suhkrut, on veidi vähem kui 1 dl ja ka oli piisavalt magus, aga no meile meeldivad niikuinii vähem-magusad küpsetised).
Lisada ükshaaval 4 munakollast (valged lähevad kattesse), seejärel 5 dl jahu ja 2tl küpsetuspulbrit, natuke soola, viimasena 4 spl piima.
Segada taignaks, mis märja käega suruda plaadile (mina olen ikka rullinud).

Taignale laotada viilutatud õunad (pigemini õhemad kui paksemad viilud, liiga paksude viilude taha jäi nimelt pidama mu esimese katse edukus, kusjuures muidu mulle meeldivad õunterohked koogid, mis on pigemini nagu taignas küpsetatud õunad, aga selle koogi puhul on õunte esiletükkimine häiriv).
Õuntele raputada 3-4 spl fariinsuhkrut.

Kate:
200 gr toorjuustu
(toasooja), 200 gr hapukoort, 1 dl suhkrut (piisab ka 75 grammist), 2 tl vaniljet ja 2 spl tärklist omavahel segada.
Viimasena ettevaatlikult segades lisada 4 vahustatud munavalget. Määrida põhjale laotatud õuntele. (Osavamad teevad seejuures pinnale ilusa tipulise mustri ka sisse. Mina ei ole osavam.)

Küpsetada 175 kraadi juures 45 minutit.

Originaalretseptis olevat põhjale pandud 1,5 dl suhkrut ja kattele koguni 2 dl, aga meie pere teeb eespool toodud kogustega ja on ka piisavalt magus.

Nii, ja nüüd tuleb siis pilt. Nagu ikka ei pretendeeri ma andeka kulinaarfotograafi tiitlile ja seega teenib alljärgnev ülesvõte vaid praktilisi vajadusi. Noh, et ikka teaks umbes-kudamoodi kook välja näeb. Ei oska mina teda kenamini läätse ette sättida.

Head muhkerdamist!

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Küpsetamine. Bookmark the permalink.

Tundmatu allika õunakook on saanud 6 vastust

  1. Sant ütles:

    Ahhh ! Ainuüksi teksti lugedes hakkas kujutlusvõime täistuuridega tööle ja kui pildini jõudsin, siis oligi vesi suus ! Hea, et käed ikka muust kohast välja kasvavad – saab trükkidagi vähemalt ! Ja ühel kenal päeval … Aitäh Sulle retsepti eest !

  2. Katrin ütles:

    Ehk suur suhkrukogus need pisarad tekitabki?
    Tundub väga maitsev🙂

    • Sinitihane ütles:

      Ma nüüd uurisin seda asja ja ühes kohas väideti, et pisarakook tuleb panna jahtuma jahedasse tuuletõmbeta ruumi, siis tulevad pisarad. Peab proovima …
      Aga maitsev on ta tõesti.😉

  3. Signe ütles:

    Tere. Tegin täna sinu kooki ja tuli väga maitsev. Eriti hästi maitseb värske piimaga!:-)
    Suur aitähh retsepti eest!

    • Sinitihane ütles:

      Just! Mulle ka piimaga väga meeldib.
      Ma ise ka neljapäeval jälle teen, sest reedel tuleb üks sõbrants külla, kes muidu hoiab võist eemale, aga sellele koogile vastu panna ei suuda ja kui ma talt täna küsin, kas ta reedel seda kooki ka soovib, vastas: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!🙂

Lisa kommentaar

