Tallinn

Umbes kuu aega tagasi tuli siin ühel riigikanalil doku Tallinnast. “Die Schönen des Ostens: Tallinn – Die Ungeduldige” (Idakaare iludused: kannatamatu Tallinn) (ZDFi lehel nähtaval, kliki linki). Aga ka Youtube’s:

Mu tutvusringkonnas juhtus paar sakslast seda nägema. No ja hiljem siis avaldati mulle arvamust, et ah, kui ilus ja kui edasipürgiv.

Ma olin ise ka üllatunud, kui palju uut ma nägin. No mõne uuenduse kohta olin ikka meediast juba lugenud ka, aga ettekujutust ei olnud. Hiljem järele mõeldes avastasin, et neli ülikooliaastat pole mind selle linnaga just eriti kokku kasvatanud. Märkasin üllatusega, et need aastad on nii kaugeks jäänud, nagu need polekski aastad olnud vaid hoopis paar nädalat. Nagu ma polekski selles linnas elanud, õppinud.

Minu lemmik oli ja on Tartu. Ning ehkki Tallinnas sai tegelikult toredalt aega veedetud ja huvitavat elu elatud, meenub üht-teist alles siis kui järele mõtlema hakata: minu toonased rohelised tennised Kalamaja tänavatel, kassetipleierilt kõrvu jooksmas Boraxi album “Tallinn”… Troll Mustamäele, tramm bussijaama… Lavaš Balti Jaama turult… Kloostri Ait… Kooli üritused, mõni teatriskäik, kino… Vile tuul ja tuisk Narva maanteel, tagasi Tallinnas pärast aastat stipendiaadina Saksamaal, kui ma tõesti esimest korda imestasin, miks me küll nii karmis kliimas elame… Inimesed, näod…

Ja siiski jäi see linn mulle võõraks. Ikka selleks samaks kaugeks linnaks, kuhu meid, mudilasi,  kunagi “Pipi Pikksukka” vaatama viidi ja bussisõit kestis terve igaviku.

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Eesti. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

