Eesti rahvatarkusest

Lõikasin just firmaköögis loorbereid eesti folklooriga.

Paberitööosakonna juhatajal napib taas töökätest ja seda ta siis seal parasjagu kurtis. Ohkas abitult, et kas ma pean endale need töötajad siis puust nikerdama või?

Ma siis kostsin selle peale, et Eesti rahvatarkus teab, kuidas kratti meisterdada. Noh, et kausist kannikad jne. Juhataja hakkas selle peale naerma, et mis mul neist kannikatest, mul ikka rohkem käsi ja päid vaja.

Järgnes veel väike arutelu teemal, kas on võimalik kratti viljavarguselt paberitööle ümberõpetada. Üldkokkuvõttes oli juhataja täitsa huvitatud. Siis meenus mulle paraku aga fakt, et kratimeisterdamiseks on vaja ka kuradile 3 tilka verd loovutada, mille peale siis juhataja ohkas, et ah ma juba mõtlesin, et asi näib liiga lihtne – tilk tõrva on meepotis veel puudu. Ning soovitas mul meeskonnajuhilt küsida, et äkki too ei ripu nii oma hinge küljes ja on nõus need 3 tilka verd andma.

Nii palju siis täna eesti folkloorist.

August Alle
Krati loomine

Üle mustava metsa punetab kuu,
kui hiiglase veretav silm
see eluta ilm.
Üle mustava metsa punetab kuu…

Koer risttee harudel hulub: uhuu,
ja kostub vile kolmkord,
kuu kiired — punane tolm.
Koer risttee harudel hulub: uhuu…

Puu varjus hämaras hoigab luu,
must sõna kostub kolmkord,
kolm tilka verd.
Puu varjus hämaras hoigab luu…

Külas kiresid kuked: kuku-reku,
ja lehtis sahises tuul,
tõi pilve kuul.
Külas kiresid kuked: kuku-reku…

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Eesti, Saksamaa, Töö. Bookmark the permalink.

Eesti rahvatarkusest on saanud 4 vastust

  1. õts ütles:

    Kuidas sa oskasid Kratti saksa keelde tõlkida? Või see on meie ühise ajaloo tõttu sõna, mis tuttav mõlemale?

  2. Sinitihane ütles:

    Pean tunnistama, et ei tõlkinud. Kui otsest vastet ei tea, siis tuleb ümber öelda. Ma enam täpselt ei mäleta, aga miski olendina ma seda kirjeldasin.

Lisa kommentaar

