Minu esimene quiche

Nuputasin siin täna, mida õhtusöögiks teha. Toidukraami suhtes oli valik lai, aga inspiratsiooni vajaka. Kaalusin kana-wokirooga või siis hakkliha-värskekapsa hautist või siis midagi lillkapsaga (mul on hetkel mingi lillkapsamaania), aga siis lõi kuidagi pähe sõnaühend: LAHTINE …PIRUKAS. Teadsin, et mul on kusagil mingi samanimeline retsept ajaleheväljalõikena, mida juba ammu oleks tahtnud teha, aga kunagi ei tule meelde. Ja nii tuli siis idee: külmkapis ootav, eile valmispraetud kanafilee siis hoopiski tahedasse pirukasse toppida.

Et ülalmainitud retsept esimese otsimise peale lagedale ei tulnud, siis läksin inetrneti manu. Otsisin pikalt väherasvase quiche-põhja retsepti (enamustesse taignatesse läheb vähemalt 100 g võid ja Meha oleks virisema hakanud.) Leidsin ka. Täidise miksisin ka erinevatest retseptidest kokku. Tulemus selline:

Kana-juustu-sibula-quiche

Põhi:
100 g jahu
180 g jahvatatud mandleid (võib ka jahuga asendada)
100 g kohupiima
1 muna
3 sl õli
peaaegu 1 tl soola
1 kuhjaga tl küpsetuspulbrit

Sõtkuda tainaks ja rullida küpsetuspaberil umbes 30 cm läbimõõduga ringiks.
Asetada taigen küpsetuspaberiga 27-sentimeetrisesse lahtikäivasse vormi nii, et tekivad umbes 3-cm-kõrgused ääred. Teha kahvliga augud sisse ja küpsetada 200 kraadi juures umbes 10 minutit.
(Kes viitsib, laotab taignale hõbepaberi (mis selle ametlik nimi on?) ja puistab sellel kuivatatud herneid. Nii pidavat põhi ühtlasem jääma. Ma ei viitsinud jännata. Aga tegelikult mul pole kuivatatud herneid ka majas.)

Täidis:
200-300 g praetud kanafileed
3 sibulat
4 muna
200 ml koort
200 g peenelt riivitud juustu
soola, pipart, …

Sibulad peeneks hakkida ja õlis klaasjaks praadida.
Kanaliha  tükeldada.
Segada omavahel munad ja koor, lisada riivitud juust, sibul ja kanaliha. Maitsestada soola, pipra ja oma soovi järgi valitud ürtidega (mina panin oreganot).
Valada segu taignale ja küpsetada 200 kraadi juures umbes 30 minutit.

Isuäratav sai. Ja maitsev ka.

***

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Küpsetamine, Kokkamine. Bookmark the permalink.

Minu esimene quiche on saanud 11 vastust

  1. Smaragd ütles:

    Foolium?😛

    • Sinitihane ütles:

      Ah, vist jah. Saksa keeli on see nimelt alumiiniumfoolium. Võileivakile on aga “värskehoidmisfoolium”, sellepärast kui öelda lihtsalt foolium, jääb segaseks kumba mõeldi. Oh, ma vist räägin liiga palju saksa keelt.

  2. Katrin ütles:

    mmm…. mis mõnus pirkuas🙂 Vot seda ma pean küll proovima.

  3. Maarit ütles:

    Väga isuäratav!! No kohe väga!🙂

    • Sinitihane ütles:

      Kusjuures maitses ka väga hästi!
      Mandlitega tehes tuleb hästi toitev. Me esimesel päeval sõime vaid veidi üle poole ära. Teisel päeval sai kumbki ühe tüki ja üks jäi üle ja siis ma Mehale ütlesin, et selle viimase tüki pärast hakkame maadlema, võitja saab endale. Meha veel naeris, et oh, ma annan sulle loobumisvõidu, sest ma pole üldse näljane. Aga kui ta oma tüki oli ära söönud, siis pöördus küll minu poole, et noh, kas maadleme?🙂 Nii hea oli!
      Lõpuks sai see viimane viilakas ikkagi sõbralikult poolitatud.

  4. Maarit ütles:

    Kusjuures ma jäingi esialu imestusega retsepti vaatama, et soolane toit ja jahvatatud mandlid… Aga seda usun, et toitev saab nii. Ma vahel jahvatatud mandleid kaerahelbeküpsistele ka juurde pannud – siis on veel mõnusamad🙂

Lisa kommentaar

