Tahan, limpsin kiselli! Tahan, kuulan transistorit!

Nii lahe on suur olla! Tuled õhtul hilja töölt, olles pärast hommikusööki söönud vaid ühe jogurti ja hästinatukene šokolaadi ning tunned, et tahaks õhtusöögiks ei midagi muud kui cornflakes’e piima ja banaaniviiludega, ehkki pliidil ootab riis ja kanaliha kastmes.
Ja siis söödki õhtuks seda, mida hing ihaldab ja mitte keegi ei kobise!

Väiksena me ju unistasime sellest!

Üks minu lapsepõlve lemmikraamatuid on Ungari kirjaniku Eva Janikovszky lasteraamat:

KUI MA OLEKSIN SUUR

IGA LAPS TEAB, KA KÕIGE VÄIKSEM, ET OLLA PAHA ON PALJU TOREDAM KUI OLLA HEA.

SUURED INIMESED ÜTLEVAD KOGU AEG:

ÄRA OLE PAHA!

KUULA SÕNA!

KUID IGA LAPS TEAB, KA KÕIGE VÄIKSEM, ET PALJU PAREM ON OLLA SUUR.

SUUR TEEB, MIS TAHAB, LAPS AGA PEAB TEGEMA SEDA, MIDA SUUR TAHAB.

TA KÄSUTAB KOGU AEG LAST: VAATA JALGADE ETTE!

KUI MA OLEKSIN SUUR, SIIS MA TÄNAVAL KÕNNIKSIN TAGURPIDI, SILITAKSIN KÕIKI HULKUVAID KASSE.

KUI MA OLEKSIN SUUR, SIIS MA ELAKSIN SELLISES KORTERIS, KUS VÕIB TOAS JALGPALLI MÄNGIDA JA VANNIS  KULDKALU PIDADA.

KUI MA OLEKSIN SUUR JA ABIELLUKSIN, SIIS OLEKS MUL PALJU LAPSI, SEST MA ARMASTAN MÄNGIDA SELLISEID MÄNGE, KUS ON PALJU LAPSI VAJA.

ALATI VÕIDAKSIN MINA JA LAPSED SAAKSID SIIS OLLA UHKED OMA ISA ÜLE.

SÜGISEL VÕIKS IGA LAPS LOIGU SISSE ASTUDA, AGA MINA ASTUKSIN KÕIGE SÜGAVAMASSE, SEST MINA OLEN NENDE ISA.

OI, KUI TORE ON SIIS, KUI MA OLEN JUBA SUUR! AINULT ÜHTE MA EI MÕISTA. MU ISA JA EMA JU ON JUBA SUURED. MIKS NAD IKKA VEEL OMA ASJAD KORDA SEAVAD?


About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Mõtted. Bookmark the permalink.

Tahan, limpsin kiselli! Tahan, kuulan transistorit! on saanud 5 vastust

  1. Katrin ütles:

    See on NII HEA RAAMAT! Ka minu lapsepõlve üks lemmikuid🙂 Hiljuti tõin oma tüdrukule ka selle raamatukogust lugeda.

  2. Lillekem ütles:

    Väga tore pealkiri,täpselt minu hüüdlause selle ajani kui veel
    vaba ja vallaline olin….aga ma ei unusta kunagi seda hüüdlauset!

  3. merle ütles:

    oi ma vihkasin seda raamatut, sest seal olid nii super-koledad pildid!!!! minule oli lapsena alati pilt tähtsam, kui jutt. kui pildid olid ilusad, siis oli jutt ka kohe ilusam ja ivakam🙂

    • Sinitihane ütles:

      Mulle olid/on pildid ka väga olulised, aga selle raamatu pildid mulle meeldivad. Nad on küll sellised lohakad ja hooletud, aga mulle meeldivad need värvid ja see “värvipliiatsijoon”. Just see joon harmoniseerub nii hooletuse kui värvidega ja ka raamatu tekstiga justkui see iseenesest kõnelev laps oleks ka pildid joonistanud.
      Ühesõnaga, minu arust harmooniline tervik!🙂

Lisa kommentaar

