Täitsa jama!

Panen järgneva kirja, sest äkki kellelgi ilmnevad samad nähud ja siis ta teab, mida kahtlustada.

Kõik sai alguse sellest, et Meha tuli paar nädalat tagasi ükspäev koju ja ütles, et tema tahab kohvimasinat. Ta oli mingi sõbra juures masinakohvi joonud ja see olevat hää olnud. Meil kodus joob ta vahel harva lahustuvat kohvi, sest mina kohvi ei joo ja ta ise ei ole kunagi midagi paremat nõudnud.

Mina siis kostsin selle peale, et ok, soetame siis endale midagi tõsisemat kohvi tegemiseks, sisimas mõtlesin presskannu peale. Nuhkisin siis ka juba veidi hindu jne. ning selgitasin siis mehele, et esiteks ei taha ma kööki mingit ruumiraiskajat-mustusekogujat seisma ja teiseks: Presskannukohv on masinakohvist parem. Ütlevad teadjad. No ja nii me siis jalutasimegi kaks nädalat tagasi paar poodi läbi ning soetasime endale presskannu ning Tschibost paarsada grammi värskeltjahvatatud kohvi, et hakata niimoodi väikeste koguste kaupa erinevaid sorte ostes oma maitset koolitama. No ja nüüd ma olen siis hakanud vaikselt kohvi proovima. Siin ja seal. Väikeste koguste kaupa. Ja teate meil tööl saab jube head kohvi! See tähendab, et ma vist saan aru, mida kohvijoojad kohvi juures hindavad. Olen vist täiskasvanuks saanud.

Juba paar päeva märkan, et mu näonahk on kuidagi ärritunud. Ja iga päevaga muutub see silmnähtavamaks. Nahk punetab ja pakitseb, tundub kohati jäigana ja katsudes karedana. Kreemitan viksilt, ööseks Elisabeth Ardeni Eight-Hour-Creme peale, aga ei mingit abi. Asi aina halveneb. Ja kummalisel kombel on parem näopool tunduvalt hullemas olukorras kui vasem. No nii hull nüüd just ei ole, et tänaval inimesed mulle järele vaataksid, aga täna hommikul kolleeg Kalli näiteks ütles mulle ilma mu murest kuulmata, et ma näen halb välja.

No ja ma siis muidugi juurdlen kogu aeg, et millest see tuleb. Ja kuna kohvijoomine on hetkel mu elus suurim muutus, siis hakkas vaikselt kahtlus tekkima, et kas ma äkki olen mingi imelik kohviallergik? Hakkasin juba mõtlema, et nüüd tuleb vist kohvitestimine maha jätta. Ja see mõte kurvastas mind.

Eile hommikul olin taas varases vahetuses. Istusin arvuti taga ja järsku märkan, et parem näopool tulitab. Millest siis nüüd äkki!? Kohvi ma veel joonud polnud… Ja siis lajatas mulle selgus pähe:

Mis asub minust paremat kätt? Lamp!
Alates eelmise nädala neljapäevast kasutan hommikuti tööl üksi olles ühte imelikku uut põrandalampi. Et terve suur ruum ainult minu pärast valgustatud ei peaks olema. Mõtleme kokku- ja loodushoidlikult!
Et hüpoteesi tõestada, lohistasin lambi endast vasakule ja ei läinud 15 minutitki, kui vasem näopool soojaks muutus ning kribelema hakkas. Siis panin lambi kinni ja suured laetuled põlema. Nahavähk on mulle elektrikokkuhoiu jaoks ikkagi liiga kõrge hind!

Hiljem sain tuleviku tarbeks normaalse laualambi ja loodan nüüd, et mu loomulik ilu taastub kiiresti.🙂

Ära sa ütle, mis imelikke (kahjulikke) asju ikka meie ümbruses on!

Aga kohvi tohin edasi juua!

 

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Asjadest, Sinitihase helged hetked. Bookmark the permalink.

Täitsa jama! on saanud 6 vastust

  1. Katrin ütles:

    Uskumatu, mis ime lamp see selline siis on?!!
    Kohv on hea jah, isegi nii hea, et olen kunagi suurest kohvijoomisest mürgituse saanud😀 Peale seda ei joonud üle aasta aja kohvi. “Õnneks” läks see üle😉

    • Sinitihane ütles:

      Ma sain umbes 12-aastasena “päriskohvi” joomisest mürgituse. Enne seda olin vaid mingit viljakohvi ja lahustuvat proovinud ja siis kusagil külas olles sain täiskasvanute kohvi ja siis….
      Sellepärast aastaid ei joonud, sest nii kui veidi proovisin oli kohe imelik tunne kõhus. Ja nüüd ühtäkki enam ei ole!🙂

  2. õts ütles:

    Kuule, jutustasin just su lugu töökaaslasele ja ta ütles, et tema loobus just nimelt kohvijoomisest sellepärast, et tal tekkis ka selle tõttu mingi punetus pidevalt näkku. Sa nüüd jälgi ilma lambita ja siis ilma kohvita. Ja võimalik, et see lamp näiteks muidu oleks OK, aga kohviga ei sobi😉

    • Sinitihane ütles:

      😯 Aga see näopoolte erinevus viitab ju lambile! Oi, ma tahan kohvi juua!

      Aga ma nüüd tõesti jätan esmalt kohvi ka ära ja kui siis nägu korras, siis proovin ettevaatlikult kohvi juua.

  3. Kadri ütles:

    Äkki see lamp on mingi spets valgusteraapia lamp, millel ka UV spektris? Väikestes kogustes on see hea, saab pimedal aastaajal päikesele lisa ja D-vitamiini omastada, aga palju UV-d tekitab, teadagi, päikesepõletuse.

    • Sinitihane ütles:

      Ohoo, sa paistad asjast jagavat. Ma isegi ei oska seda lampi kuidagi klassifitseerida. Noh sellised mingid valgustorud on sees nagu päevavalguslampidel. Pean teist lähemalt uurima, äkki on kusagile midagi peale kirjutatud.

Lisa kommentaar

