Ma armastan tainast!

Just, ma armastan tainast! Pärmitainast ja leivatainast. Ehkki nad kumbki eriti hästi ei maitse.

Kui meil on taigen kodus, siis on kohe selline tunne nagu mingi väike elusolend oleks majapidamises juures. Selline suure potensiaaliga väike elusolend.

On tema siis meil kusagil kausi sees ja hakkab kasvama. Kui me teda aidata tahame, siis anname talle selleks vajalikku sooja. Kui kiiret pole, laseme tal lihtsalt omaette rahus toimetada. Ja ta on tubli, toimetab iseseisvalt, kõrvalise abita. Ja muudkui kasvab.

Ja kui ma olen ta kasvu kiirendamiseks sooja kohta pannud (näiteks ahi 2-3 minutiks sooja ja siis taignakauss ahju), siis on ta isegi soe nagu elusolend!

Kummalisel kombel ei ole mul mingit probleemi see elusolend hiljem laiaks rullida ja võib-olla isegi tükkideks lõigata! Kõige tipuks pistan ma ta isegi kuuma ahju! Ja ta ei pane seda mulle üldse pahaks, vaid kasvab edasi! Ja muutub oi, kui maitsvaks.

Vot sellepärast ma armastan tainast!

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Sinitihane. Bookmark the permalink.

Ma armastan tainast! on saanud 7 vastust

  1. Lillekem ütles:

    Samad sõnad siinpool….minul aega siis taignal veel tunnike ja siis läheb ahju,nimelt leivataigen.Ja mina armastan seda aroomi mis siis ahjust mööda tuba valguma hakkab……

  2. Smaragd ütles:

    Taignat? Oled kindel, et ei ole tainast või taigent? ‘Taignat’ kõlab minu kõrvale kuidagi väga valesti.😛

    Aga ma hakkan kah just järjekordset leivalast eostama.😛

    • Sinitihane ütles:

      Minu kõrvale samuti. Ma ka ütleks tainast või taigent, aga ÕS, va sunnik väidab nii: taigen “8:.taigna, .taignat”
      Aga samas… tainas on ka olemas! tainas “33:.taina, tainast”
      Ära.. Korrigeerima…

  3. Smaragd ütles:

    😀 Üks väliseestlane teisele…😀

  4. Sant ütles:

    Taigen või tainas….. ähhhh, peaasi, et küpsetis hea on ! (Hihhii, aga kui minu noorusajal oleks keegi koolivihikusse kirjutanud `tainas`, oleks õpetaja sellele paksu punase joone alla tõmmanud. Ainuõige oli taigen, taigna, taigent…)

Lisa kommentaar

