Ära unusta, et sul läheb hästi!

Meile tuleb tööle tüdruk, kes on peaaegu täiesti halvatud. Ta saab liigutada vaid käsi ja neidki piiratult.

Tunnen teda põgusalt juba ühest üle kahe aasta tagasi toimunud aktsioonist saati. Nüüd tuleb ta “päriselt” meile tööle ja ma märkasin ehmatusega, et ma ei rõõmusta selle üle.

Miks siis ometi? Mis mul saab tema vastu olla? Toonase lühikese tutvuse põhjal jäi mul temast meeldiv mulje. Miks siis inimene nii tunneb?

Tõenäoliselt sellepärast, et me ei tunne end mugavalt suheldes inimestega, kellel on nii tõsised terviseprobleemid. Ja sellepärast, et me ei taha õnnetust ja kannatust näha.

Ma ei tunne seda tüdrukut piisavalt, et teada, kui väga ta kannatab, aga igaüks võib ju endale ette kujutada, et keegi ei valiks vabatahtlikult elu ratastoolis. Ja nii me pigemini vaatame kõrvale ja sulgeme silmad, et mitte olla tunnistajaks sellele, kui halvasti võib minna. Vot, nii ongi: ma ei taha, et mulle iga päev meenutataks, et on inimesi, kes kannatavad.

Ja ometi… kui meenutatakse… siis tunduvad omaenese murekesed tühistena!

Ma arvan, et selle tüdruku naasmine on meie siinsetele vingujatele kasulik. Ehk siis märgatakse, kui hästi meil tegelikult kõik on.

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Mõtted, Sinitihane. Bookmark the permalink.

Ära unusta, et sul läheb hästi! on saanud 5 vastust

  1. Smaragd ütles:

    Teie tööandja on viis pluss! Et üleüldse võtab kellegi puudega tööle. Noh, jah, eks neid määrustikke ja ettekirjutusi ole ilmselt ka parajalt arenenud riikides, aga ikkagi. Ära mõtle sellele, et sina tunned end ebamugavalt. Mõtle sellele, kui õnnelik on see tüdruk, et ta oma puudele vaatamata saab päriselt tööl käia! Ta saab olla maailmale ja iseendale kasulik, mitte niisama vegeteerida, omaenda kehas lõksus olles. See on ju lihtsalt suurepärane! Kõik juhtub põhjusega, kaasaarvatud negatiivsed asjad. Ja tihtipeale märkad, et mingi puudega inimesed on palju rõõmsamad ja tänulikumad, et nad elus on ja asju ise teha saavad, kui täiesti terved inimesed, kes tänamatult oma elu minema kiruvad. Ära pabista, ma olen kindel, et ta on kihvt tüdruk ja teie tiimile hea täiendus.

  2. Paula ütles:

    Ma tunnen oma töö tõttu päris palju erineva puudega inimesi. Võin kinnitada, et enamus neist on väga lahedad ja positiivsed. Sügava liikumispuudega inimene on samasugune nagu kõik teised, ta ei tegele pideva kannatamise ja õnnetu olemisega. Sellise kaasakiskuva kannatamisega tegelevad enamast füüsiliselt täiesti terved inimesed.🙂 Tema elu on mõnevõrra teistsugune kui tervetel, aga enamus puudega inimesi on seda aksepteerinud ning elavad võimaluse piires täiesti normaalselt. Normaalsus ongi iga ühele erinev. Julgen soovitada, et tee temaga juttu ja küsi sõbralikult ja avatult, kuidas ta elab ning toimetab, kui see sind huvitab. Enamik neid, keda ma tean, ütlevad, et neil on lihtsam asjad ära seletada kui olukord, kus kõik neid piidlevad ja võõrastavad. Kui ta saab tööle tulla, siis järelikult on ta pädev ja saab tööga toime, lihtsalt ratastoolist, aga see on vaid väline.

    • Sinitihane ütles:

      Jep, tutvus on juba üles soojendatud.🙂
      Nüüd juurdlen teema üle, kas puudega inimestele võib äkki närvidele käia, kui nendega käitutakse nii, nagu polekski midagi? Ma mõtlen, et kui ma MITTE KUNAGI temaga tema puudest juttu ei tee.
      Või on see just normaalne suhtlemine, sest neid päritatakse kindlasti alailma taktitundetute möödakäijate poolt jne.
      Oskad sa vastata?

  3. Paula ütles:

    No mina soovitan küsida. Kui sind päriselt midagi huvitab, siis küsi, kui ei, siis las olla.🙂

Lisa kommentaar

