Kokkuhoidlikest majaomanikest ja kolmandajärgulistest meistrimeestest

Nagu teisipäeval kuulutatud, panimegi kütte sisse. Eriti soojaks ei seadnud. No nii veidi, et kuivava pesu tekitatud niiskus neutraliseerida. Päeva jooksul selgus, et iga kord kui soojaveekraani lahti keerame (meil toimub vee soojendamine sama gaasiahjuga nagu kütegi), käib korralik metalne kõmakas. Ja kummalisel kombel on selline tunne, et see kõmakas käib just selles toas, kus parasjagu viibid.

Kuna minul on kerge hirm igasugu gaasiasjade ees, siis lülitasin veel samal päeval kütte uuesti välja ja otsustasin uuele majaomanikule helistada, et uurida, kas tal on plaanis terve maja gaasiahjudele lähiajal hooldus tellida või peame ise asjapulga kutsuma. Minu professionaalse vastumeelsuse tõttu igasuguse helistamise vastu lükkus see kõne neljapäevale. Aga no ega meil häda ka ei olnud. Toatemperatuur küll 16-17 kraadi, aga mina olin kolmapäevast reedeni õhtuses vahetuses ja seega sellist pikka istumist ja külmetamist ei tekkinud. Meha ei külmeta niikuinii peaaegu kunagi.

See kõne oli minu esimene kontakt uue omanikuga. Täitsa meeldiva mulje jättis. Lubas, et tellib hoolduse terve maja gaasiahjudele korraga, aga et meie probleemi lahendada, saadab meistrimehe. Too siis pidavat mulle homme (st. reedel) helistama, et kellaaeg kokku leppida. Meistrimees helistas alles täna, laupäeval lõuna paiku. Tahtis täna kell 14 tulla. Ma olin kella 13-ni tööl ja peale seda oli plaanis sisseoste tegema minna. Küsisin, et ega ta hiljem ei saa tulla. No lubas siis 17 tulla.

Tuligi. Ja kui tema meie gaasiahju nägi ja seda siis ikka siit ja sealt katsus, et esipaneeli eemaldada, siis ma juba sisimas veidi imestasin. Rahustasin end siiski sellega, et omanik oli ju öelnud, et meistrimees ainult puhastab, et ehk on sellest abi. No ma siis ei tahtnud mehikest närvi ajada ja läksin juurest ära. Lähima 5 minuti jooksul ta selle paneeli siis igatahes maha sai. Hullult tolmu ja ämblikuvõrke tuli lagedale. Kes teab, kuna seda ahju viimati puhastati ja kas üldse?! Andsin talle tolmuimeja ja tegelesin oma asjadega. Meha tuli ka vahepeal koju ja edasi tegeles meistrimehega tema. Tubli poolteist tundi hiljem, pärast mitmeid tolmuimejatuure, veelahinat ja muud kolinat, tuleb mehike ja küsib, kas mul fööni on. No oli. Andsin. Vannitoast kostus föönitamist. Seejärel taas veelahinat, meistrimees näis soojaveekraani ikka kinni-lahti keeravat. Ja siis tuli meistrimees minu juurde kööki ja ütles, et gaasi ei ole.

Ma olen töö juures x korda kõnesid saanud a’la “Mul on meistrimehed külas, gaasiahju seadistamas ja nad ütlevad, et gaasi ei ole. Kas teie olete mul gaasi kinni keeranud?” Nüüd nägin sellelaadset kõnet hoopis teises valguses. Kui siiamaani oli – küte oli ja soe vesi oli – kuhu see gaas siis nüüd sai?

Hiljem Mehalt kuulsin, et “meistrimees” oli meie gaasiahju pesnud. Seest poolt pesnud! Ja mitte niiske lapiga vaid duššivoolikuga! Gaasiahi gaasiahjuks, aga leegi süütamiseks ja muu elektroonika tarbeks on see asjandus siiski ka vooluvõrku ühendatud. Ilma katepaneelita näeb ta välja nagu paar toru ja hunnik elektrijuhtmeid. Asjandusel on digitaalne seadistuspaneel ja ka mingisugune tarkvara. Appi! Ei tea, kas too meistrimees kodus oma arvutit ka peseb?

Lahkudes lubas meistrimees omanikuga ühendust võtta ja omanik siis tellib esmaspäeval spetsialisti. Ütles veel, lai naeratus näol: “Tut mir leid!” (Mul on kahju!) ja läks. Me olime siis kohe hulk aega täitsa sõnatud. Viimane kord kui nädalavahetusel töömehe majja laseme.

Meha siis helistas ise omanikule ja informeeris toda. Elektroonika pesemist siiski ei maininud. Omanik oli parasjagu restos einestamas ja lubas esmaspäeval päris meistrimehe saata.

No ja meie istume nüüd siis seni ilma sooja veeta. Mul on hing nii täis. Vähe sellest, et tuba külm. Nüüd veel vesi ka veel külm! Mis meistrimees see selline on, peale kelle lahkumist asjad veel rohkem katki on kui enne?! Aga majaomanikel paistab siin selline komme olevat, et esmalt saadetakse selline “mees iga asja peale” ja kui too hakkama ei saa, alles siis tellitakse koolitatud töömees. (Vana omaniku samasugune “meistrimees” tegi meil kütte üldtermostaadi katki.) Ja üürnikud kannatavad. Urrrrrr!!!

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Korter. Bookmark the permalink.

Kokkuhoidlikest majaomanikest ja kolmandajärgulistest meistrimeestest on saanud 9 vastust

  1. sesamy ütles:

    Ole nüüd, kes see arvutit dušivoolikuga peseb, arvutit pestaks ikka pesumasinas😀
    Ainult tsentrifuugida ei tohi😀😀😀

  2. Katrin ütles:

    Appi! Mul pole sõnu😀 Ei suuda uskuda kohe…

  3. õts ütles:

    Ma muidugi naersin natuke vahepeal. No jutustatud oli ju hästi ja värvikalt! Vaene väike!
    Mul kadus kunagi remondipoiss natuke ära. Remont käis vetsus ja ma olin ka mingil hetkel ahastuses selle lahtise kõikuva lihtsalt pealtäratõstetava poti ja vetsuukseta (2 kuud) ja otsustasin remondi ise lõpuni viia. Ühelt tuttavalt sain plaadilõikusmasina. Google’st leidsin masina tootja lehekülje, kus oli juures ka video plaadilõikamise õpetusega. Vaatasin paar korda ja lõikasingi plaadid ära. Kui sul nüüd spetsialist ikka ka hakkama ei saa, siis vaata, äkki on kusagil ahjuhoolduse õpetus üleval ja saad ise ehk parandatud/hooldatud.

    • Sinitihane ütles:

      Appi! Ma ei julge! Gaas ju ikkagi! Igasugused horrorlood kohe meenuvad gaasipliitidega juhtunud õnnetustest jne.

      Aga sina oled ikka täitsa nõukogude naine kohe + googeldamisoskus.😀

      Muide. Uus tüüp juba helistas. Lubas peale 11:30 tulla. Ma olen nüüd juba töölt kodus ja ootan teda südamevärinal!
      Toaemperatuur on nüüd vahepeal juba 15 kraadi peale vajunud ja vaikselt hakkab ebamugav. Nina külmetab.🙂 Muudest perifeeriatest rääkimata.

      • Sinitihane ütles:

        Spetsialistid tulid! Imestasid, et mida see “meistrimees” omast arust tegi. Mingid jubinat olevat peale puhastamst uuesti kinni keeramata jäetud ja tihendid sootuks kadunud. Tjah, ju siis “meistrimehel” jäi juppe üle ja ta poetas need vaikselt taskusse, et mitte vahele jääda.

        Aga mida need spetsialistid seal vannitoas praegu teevad, vat ei tea. Töökolinat ei ole kuulda. Räägivad hoopis mehaga maast ja ilmast!😯

Lisa kommentaar

