Teistmoodi muffinid – kohupiima ja õuntega

Olen Kallile (üks mu kolleeg, nimi tuleneb tema saksakeelsest perekonnanimest) vahel üht-teist nosimist töö juurde viinud, kui teadsin, et ta on öises vahetuses. Teised said sellest haisu ninna ja nii ma siis lubasingi muule rahvale ka midagi küpsetada. Täna küpsetasin, homne laupäevane töölistumine peaks siis mu muffinite tõttu magusam olema.

Esialgu mõtlesin, et teen vaid neid oma shokolaadimuffineid, et need on mul hästi käpas, aga siis tuli tahtmine ikkagi heledate muffinitega ka kätt proovida. No ja kuidagi oli kole tahtmine muffinitesse valget shokolaadi toppida. Sobiva retsepti otsinguil sattusin aga hoopis selle retsepti peale. Ja et mul oli külmkapis rohkelt kohupiima ja paar õuna ka köögilaual, siis tegingi. Enne lugesin veel peaaegu kõik kommentaarid ka seal läbi, et teiste kogemustest õppida.

Soh, siin siis retsept maakeeli ja minu muudatustega:

Koostisained:

250 g kohupiima (mul oli 40-protsendine, aga lahjemaga pidavat ka õnnestuma)
100 ml õli (ma vist järgmine kord vähendan õli kogust)
1 muna
100 g suhkrut (magusamaiad panevad rohkem)
2 õuna
330 – 360 g jahu
2 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl söögisoodat
1 pakike vaniljesuhkrut (ca 3-4 tl)
näpuotsatäis soola
1 tl kaneeli (mina seekord tegin ilma)

Kohupiim, õli, muna ja suhkur ühtlaseks massiks segada. Seejärel koorida õunad ja kas tükedada või riivida kohupiimamassi hulka. (Ma osa tükeldasin, osa riivisin.) Soovi korral lisada õuntele kaneel.

Teises kausis segada omavahel jahu, küpsetuspulber, sooda, vanilje ja sool.

Ahi 175 kraadi peale kütte, muffinivorm ette valmistada.

Jahusegu kiirelt ilma liigse segamiseta kohupiimamassile lisada. Taigen vormidesse ja ahju. Küpsetada 30-35 minutit.

Muffinid on mahlased ja vähemagusad. Magusamaiad suurendavad suhkru kogust.

Mulle meeldivad külmalt rohkem kui soojalt. Kohupiima värk.

Netikommentaarides väideti, et muffinid kerkivad hästi. Mul kerkisid küll, aga vajusid siis uuesti alla. Tegin seekord ca 300 g jahuga, järgmine kord panen rohkem.


Mul jagus taigent 15 vormi jaoks. Neile kolmele lisasin ka valge shokolaadi tükke. Veel ei proovinud.

No vaatame, kuidas need homme peale lähevad. Meha sõi täna õhtul igatahes kaks tükki ja see on kompliment, sest viimasel ajal on kõik muud mu küpsetised tema arust liiga magusad olnud.🙂

LISATUD HILJEM: Soovitan terve taigen 12-sse vormi mahutada. Siis tulevad ilusad suured muffinid.

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Küpsetamine. Bookmark the permalink.

Teistmoodi muffinid – kohupiima ja õuntega on saanud 8 vastust

  1. Sant ütles:

    Väga ahvatlevad ! Hoolimata magusakeelust näppaksin ikkagi ühe.. hästi salaja, eks !

  2. Sinitihane ütles:

    Magusakeeld!😦 Karm värk, aga figuurile hea.

    Muide, need valge shokolaadiga isendid on kõige paremad! Need lähevad kordamisele!

  3. Lillekem ütles:

    Tõesti ahvatlevad!Olen ise ka kohupiimaga teinud ja minul ka vajuvad ikka väiksemaks peale ahjust võtmist,aga ega see maitset ju riku…..nagunii kaovad imekiiresti maiasmokkade kõhtu.
    Tegelikult tahtsin veel soovitada,et proovi teinekord ka marmelaadi lisada.Mina kasutan meie kodumaa poodides müüdavaid marmelaadikomme ja ühele muffinile lisan kõigest pool kommi…..ja kui loominguliselt lähenen siis isegi kombineerin värvidega:)….tükike punast,tükike kollast,tükike rohelist…..

  4. Katrin ütles:

    No täitsa lõpp, miks seda postitust polnud reedel!😛 Mul oli hunnik kohupiima mis tuli ruttu ära realiseerida🙂
    Eks siis järgmine kord.
    Aga õli võib tõesti retseptist välja jätta, olen saanud ilma õlita tehtuid, ja olid 100x maitsvamad kui õliga.

    • Sinitihane ütles:

      Oli reedel aga õhtul hilja-hilja.😦

      Aga kas sa siis üldse ei pannud rasvainet või panid võid või kuidas?
      Ma nüüd korra olen veel teinud ja veidi juba õli kogust vähendasin, aga tahaks veel vähemaks.

      • Katrin ütles:

        Vot ma ise ei teinud neid ja täpselt ei tea mis või kuidas. Mulle öeldi, et täiesti ilma.
        Aga ma tegin hoopis ahju-sõrnikuid😉 Lõpphead. Ahjus tegin seepärast, et tainas oli jube vedel ja pannil praadida ilmvõimatu. No ja ahjus ei lähe ju ka liigset rasva praadimiseks🙂

  5. Pingback: 2010 in review | Sinitihane sai õmblusmasina

Lisa kommentaar

