Miks ma ainult kaks korda aastas netipangas käin

Sest see on üks igavene rist ja viletsus. Ma omast arust ikka natuke neid ITi-asju jagan. No nagu veidi üle tavakodaniku keskmise. Aga vat selle netipangaga mina hakkama ei saa.

Mu õde ostis mulle juba mitu kuud tagasi Haapsalu salli raamatu ja ma tahan talle selle eest igal juhul maksta, ehkki õde ütleb, et pole vaja, aga ma tahan ju edaspidi ka, et ta mulle raamatuid ostab ja ma ei saa ju teda vabalt paluda, kui ma tean, et pärast niikuinii kõik tema taskust makstud. No ühesõnaga ostis ta selle raamatu mulle juba mitu kuud tagasi, aga ma pole talle ikka veel raha üle kandnud, sest paljas mõte juba sinna netipanka sisselogimisest ajab mul karvad turri.

Mina nimelt kasutan nüüd juba mingi 2 aastat seda ID-kaardiga sisse logimist ja no ei funktsi see värk. Täna ma siis võtsin oma kannatuse taas kord kokku, et proovin siis ometi ja no muidugi hakkab see sama vana jama pihta:

Iga viimane kord, kui ma oma kasutajatunnuse sisse panen, siis esimene kord veel küsib ID-kaardi esimest pinni, aga kohe peale seda tuleb allpool seisev teade. Ja järgmistel kordadel tuleb kohe see teade. Pinni ka ei küsi enam. Arumaeisaa…

No ja ma olen sada korda neid ID-kaardi jubinaid ja pluginaid installinud, ja ma olen proovinud nii IE-ga kui Firefoxiga. Ei miskit. Isegi käsitsi proovisin seda kaardituge täna seadistada. No ma tean küll, et see ID-kaardi-värk IE 8-t ja Firefox 3.x-i ametlikult ei toeta, aga selle ID-kaardi infolehel ju kuidagi nagu ikka seisab, et uuemate versioonidega peaks ka saama. Ja kuulge, kui ikkagi Firefox mulle selle nummer 3 versiooni vägisi peale surub ja IE 8 on ka Vistaga kaasas ja madalama versiooni selle asemele saamine pidi jube keeruline olema, siis kas meie lugupeetud ID-kaardi-inimesed ei võiks oma tarkvara nende uuematega kohandada?!

Või ikka olen mina loll ja teen midagi valesti?

No ja mis mul siis üle jääb? Vean toanurgas seisva vana XP-ga jooksva lauaarvuti esikusse, sest ainult seal ulatub LAN kaabel modemist arvutini. Sean arvutikolaka peale kenasti seisma ekraani. Otsin lagedale vana klaviatuuri, LAN kaabli ja mingi hiire (seda viimast õnneks leidub ka igapäevases kasutamises, seega ei pea just otsima). Ühendan kõik kaablikesed ja siis küsin mehalt, et ega meil mingit taburetti ei ole, sest jube niru (ja külm ka) on esikus põrandal istuda. Meha kostab selle peale, et ega sa sinna siis nüüd pesitsema ei kavatse jääda?! Ma mõtlen ka, et ei tohiks ju kaua minna, aga siis tuleb meelde, kui aeglane see vana mürakas arvuti on. Ja siis ma lähen ja ja toon endale padja ja istun seal nagu väike Mukk. Ja siis ma pesen köögis vahepeal viinamarjad ära (mida mees on mult kaks päeva palunud), kuni see vana mürakas end ülesjooksutab. Ja kui siis Firefox ka lahti, avastan ma, et klaviatuur ei tööta. No ja et seda tuli vahel varemgi ette, siis ma juba tean, et nüüd tuleb newstart teha. Ja siis kukub see kuude viisi toanurgas tolmunud arvuti muidugi apdeitisid laadima ja siin ma siis nüüd istun ja ootan, et too tegelane lõpuks ometi valmis saaks ja näe kui pika hala ma juba olen sest saati jõudnud kirjutada.

Käisin just vaatamas. Hetkel (19:16) on käsil update 7 of 36. Hm… Tjah…

No las tema siis urrab seal omaette. Saabki korteri soojemaks. Ega see pank mul eest ära jookse.

20:06 sai mul ootamisest kõrini, sest arvuti lubas juba ligi 15 minutut, et tema nüüd shut down. Arvasin, et ta on loopima (ringlema) jäänud ja võtsin talt voolu ära. Uus start ja ei mingit paranemist, mis puudutab klaviatuuri. Uus shut down ja arvuti hakkab uuesti oma 36 update’i laadima.

Mina teda enam ei puutu. Las laadib kuni magamamineku aeg käes.

järgneb…

23:20 – Mina annan alla. Sain vana arvuti töökorda. Seal sama jama. Peaaegu sama, sest seal tuleb info, et kasutaja tuvastamine ebaõnnestus. Kas mul on vale kasutajatunnus? Kas mu PIN on aegunud? Millal need pinnid-värgid aeguvad? Ah, loodetavasti on mu vana paroolikaart veel kusagil leitavas kohas!

NB! Õeke, ära nüüd ennast kuidagi heidutatuna tunne, et ma selle raamatu pärast nii palju jama läbi teen. Mul on niikuinii tarvis oma Eesti kontole korra pilk peale visata.

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Asjadest. Bookmark the permalink.

Miks ma ainult kaks korda aastas netipangas käin on saanud 16 vastust

  1. Sant ütles:

    Ms. meil toimis ID-ga sisselogimine tõrgeteta kuni…. viimase paari nädalani. Nüüd olen sedasama teadet päris mitmel korral oma kuvari ekraanil näinud. Õnneks on mul veel alles too algusaegade paroolikaart ja tänu sellele sain ikka tehingu tehtud (aga mõned kurjad sõnad jõudsin ikka ennem teele saata – oi häbi-häbi). Samas ma ei oska seda kuidagi oma arvuti süüks ajada, sest mõned hetked peale Swedpanga (mitmekordset) teadet töötas ID-kaardiga SEB-panka sisselogimine laitmatult.

    • Sinitihane ütles:

      Vat mul on see vana paroolikaart kolimisest saati ei-tea-kus. Kui mul nüüd täna õhtul see jant vana arvutiga ei õnnestu, siis homme lähen keldrisse kaarti otsima.

    • Nool ütles:

      Tere õhtust,
      lühike kirjeldus: tulin üle pika aja tagasi Eestisse, tegin valmis SEBi pangakaardi, sain ID kaardi lugeja, sõitsin jälle ära, nädala jooksul polnud aega panka sisse logida, nüüd siis jõudsin selleni ja mis ime, minu ID kaardi sertifikaadid on aegunud, üritasin neid uuendada, aga ta nõuab mingit PIN koodi, vot siis selline küsimus: kas keegi oskab öelda kust kohast ma selle PINi nüüd saama peaks? Pole kunagi ühtegi näinud ega isegi teadnud, et seda üldse välja anti omal ajal…kui keegi oskab sellega aidata, oleksin meeletult tänulik talle/neile…

      • Sinitihane ütles:

        Mul ka ühel korral siis kas sertifikaadid või PINid aegusid. Siis sain Eestis käies (vist) passiametist uued. Mina enam ei mäleta täpsemalt.
        Need PINid on igatahes sellises sarnases sigrimilises “ümbrikus” nagu pangakaartidegi PINidki alati. Need esimesed PIN said sa kindlasti omal ajal koos ID-kaardiga, aga need on jah tõenäoliselt aegunud.
        Sorry, eriti aidata ei oska.
        ID-kaardi kodulehel sa kindlasti juba käisid. http://www.id.ee

  2. Sant ütles:

    ….Ja nüüd ma piilun, kas Sul on päevanorm kirjutatud…. http://mangukoobas.lahendus.ee/media_files/197099l.JPG

  3. sesamy ütles:

    ID kaardiga SEB panka logimine õnnestub alati. Pin-koodid ei tohiks aeguda enne kaardi enda aegumist.
    Aga ei IE-t ega Firefoxi kasuta ma enam ammu. Sikuta endalegi Google Chrome ja sa ei taha elu sees enam muid brausereid kasutada🙂

  4. sesamy ütles:

    Igatahes et on🙂
    Ma chromega nii harjunud… IE ja Fox venivad nigu teod siirupis…

    • Sinitihane ütles:

      Ma olen tigususe vastu vahel Safariga võidelnud. Aga tollel on tobe, et ta avab avalehena vaid ühe tabi.
      Ja Mozillaga ma lihtsalt olen niii harjunud. Aga täna on ajalooline päev, täne testin kroomi!

  5. Katrin ütles:

    Mozilla on minu lemmik ja pole mingied probleeme kuskil olnud🙂 Mees kasutab mul mobiil ID-d. Pidi väga mugav olema.
    Aga jah, ei oska Sind kuidagi aidata selle ID-kaardiga, endal praegu veel pin-kalkulaator. Tüütu numbrite toksimine ajab küll hinge täis iga kord, aga toimib veatult.
    Hoian pöialt!

  6. Sinitihane ütles:

    Soh, selgus, et ikka mina olen tohmu.
    Ma leidsin oma vana märkmiku üles – selles on mu kasutajatunnused ja PINid – ja selgus, et ma olin mingi targu valmistatud aga vigase koopia tõttu KOGU AEG VALET KASUTAJATUNNUST SISSE LÖÖNUD !!!😡
    Ja otse loomulikult sain ma siis õigega kohe panka sisse! Firefox 3-ga!

    Aga makset ikkagi ei saanud sooritada, sest firefox muudkui ketras ja ketras ja ei lasknud makset lõpuni viia. No ja see tuli mulle taas tuttav ette ja siis mälu taastus: ma saan küll Firefox 3-ga panka sisse, aga makse sooritamine ei õnnestu. Siis makse jaoks olengi alati XP ja vana Firefoxiga sisse läinud!!! 💡

    Peab selle vana arvuti siis täna õhtul taas kütte panema.

  7. Sinitihane ütles:

    Raporteerin: ülekanded õige kasutajatunnuse ja vana arvutiga tehtud!

    Aga Chrome mul küll netipanka ei läinud, hoopis väitis, et seda lehekülge ei eksisteeri.
    Sesamy, sa ikka miski utiliidid installisid chrome’ile panka minekuks?
    Mina olen vist küll rumal.

  8. Katrin ütles:

    Mulle Chrome just seepärast ei meeldinudki, et seal igasugu vidinaid vaja installida – ei viitsi jännata😛
    Tore, et hakkama said ikkagi🙂

    • Sinitihane ütles:

      Vot, ma ei saa kroomi puhul aru, kus ma seal näiteks google toolbari isntallida saan. Mulle meeldivad selle otselinkid meili ja youtube ja picasa juurde ja samuti ka ühe sõna tõlkimisfunktsioon.
      Pean Sesamy juurde kroomikursustele minema.

  9. Pingback: 2010 in review | Sinitihane sai õmblusmasina

Lisa kommentaar

