Mahlane õunakook

Eile küpsetasin üle hulga aja õunakooki. Selle Elise blogi retsepti järgi. Hea sai! Soovitan soojalt.

Aga ma panin ainult 2 dl suhkrut, aga Meha maitse järgi sai ikkagi liiga magus.

Kuna mul on 28-sentimeetrilise läbimõõduga vorm, siis panin 170 g toorjuustu asemel terve 200-grammise paki ära. Ja kolm muna panin kahe asemel ja jahu panin ka rohkem. ja õunu ka. Võid panin vähem kui retseptis ette nähtud.

Mul jäi kook keskelt nagu veidi taignane, hoolimata 70 minutist ahjus. Kahtlustan, et sai natuke liiga palju riivitud õunu sisse pandud. Või siis ikkagi liiga vähe jahu.

See kook läheb igal juhul kordamisele, aga veel vähema suhkruga. Ja õuntest riiviks ainult ühe, ülejäänud paneks tükkidena. Ja õuntele ei raputaks mitte suhkru-kaneeli segu vaid ainult kaneeli. Ja peale paneks siis suhkru-kaneeli segu ja sinna suhkrut veidi julgemalt, sest mul seekord sellist krõbedat koorikut ei tekkinud.

Pilt kah. Enne ahju minekut. Peale ahjust tulekut läks meelest ära pilti teha, sest külad tahtsid kooki süüa. Siis sõid ja kiitsid. Pool võtsid veel kaasa ka. Pean varsti uue tegema.🙂

Lisatud hiljem:
Siin siis minu vormile (diameeter 28-cm) sobivad kogused:

100 g võid
200 g toorjuustu
1 dl suhkrut
2 tl vaniljesuhkrut
2 muna
300 g jahu
2 tl küpsetuspulbrit
soola
3-4 õuna
kaneeli

Update 20.11.: Avastasin, et ma saan teha selle koogi 1 dl suhkruga, mis ei ole Mehale liiga magus ja et nii tehtud kook maitseb ka mulle kui topin selle paksult õunu täis. Panin täna tõesti peaaegu 4 õuna ära ja segades näis esiti, et nüüd ei ole piisavalt tainast neid õunatükke sidumaks, aga pärast ikkagi oli piisavalt ja selline kook ei ole tegelikult enam õunakook vaid on hoopiski taignas küpsetatud õun!🙂

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Küpsetamine. Bookmark the permalink.

Mahlane õunakook on saanud 8 vastust

  1. Katrin ütles:

    Küll nüüd isutab😛 Mul on puu otsas vaid 7 õuna🙂

    • Sinitihane ütles:

      🙂
      Pidavat jah õunavaene aeg olema mõnes Eestimaa nurgas. Mul vanemate juures sama lugu.
      Ma enda omad tõin poest. Üürikorteri värk.

  2. Katrin ütles:

    Kusjuures!!! ma pole iialgi halba õunakooki saanud😀 Õunakook on alati hea!

  3. Sant ütles:

    Selle väitega nõustun küll, et õunakook on alati hea . Vähemasti mina pole küll ka elu jooksul veel kunagi halba õunakooki maitsta saanud . Ning eks katsetamiste abil selgubki lõpuks, et millistes kogustes koostisosad n.ö. firmakoogi retseptiks kujunevad !
    No nii, pisike söögivahetund peetud….. ja nüüd jälle päevanormi täis kirjutama !
    Kõtt-kõtt ! *ٯ*

  4. Elis ütles:

    Kusjuures originaalretseptis oli veelgi rohkem suhkrut, mille mina siis 2,5 dl peale vähendasin ja sa veel 2 dl peale. Minu arvates oli suhkru tase ülemise mõõdukuse piiri juures, meeslemmik arvas, et vähe😀 Seepärast nii jäigi. Aga eks see õige magusa tase olegi igaühele nii erinev. Aga tore, et meeldis🙂

    • Sinitihane ütles:

      Uskumatu, et originaal nõuab veel rohkem suhkrut! Aga ju ta siis on mõeldud suhkruta kange kohvi juurde nosimiseks.
      Minu meeslemmik pani sellelegi suhkrukogusele veto peale. Ma ei tea, ma vist siis järmine kord teen 1 – 1,5 dl-ga.

      • Katrin ütles:

        Arvan, et palju oleneb ka õuntest. Kui on väga hapud õunad, siis kulub suhkurt rohkem, kui magusad – siis peaaegu üldse mitte🙂

Lisa kommentaar

