Sinitihane kui iti-geenius ehk kuidas ma XP ja Vista duaalbootima panin

Kui ma peaaegu kolm aastat tagasi oma läpaka ostsin, siis oli sellel Vista peal. Mees tahtis, et saaksime ikka XP-d ka kasutada. Noh, et teeme duaalbooti. No võitlesin, mis mina võitlesin selle bootsüsteemiga, no ei saanud hakkama.
Nüüd on mehel ülikooli jaoks ilmtingimata XP-d vaja, alustasime siis (seekord tema läpakaga) taas võitlust. See oli reedel. Just nüüdsama saime hakkama!
Väidetavalt on kõige lihtsam duaalbooti sisse seada järjekorras 1. XP ja 2. Vista. Siis pidavat Vista lihtsalt ise XP oma bootmenüüsse sisse võtma ja nii saab arvuti käivitamisel lihtsalt valida:
Nii tegimegi. Mehe läpakal oli seejärel kaks partitsiooni, C peal Vista, D peal XP. No aga meil seda valikut ei tulnud! Läpakas startis lihtsalt Vistaga.  (Miks, ei tea ma senini. Võib-olla sellepärast, et meil ei ole originaal-Vista-DVD vaid läpakaga kaasas olnud recovery-CD. Aga kas see sel kohal rolli mängib? Öelgu see, kes teab.)
No ja vähe ma siis ei uurinud-puurinud netis, et kuidas probleemi lahendada. Kui siis üks lahendus soovitas kasutada XP originaal-CD repair-funktsiooni, juhtus meil kogemata, et arvuti hakkas uuesti XP-d installima. (No me ei ole mingid gurud, asjaarmastajad oleme ja tegijal juhtub…) Aga ma siis ütlesin, et las ta installib, niikuinii on netis palju rohkem juhendeid, kuidas duaalbooti sisse seada kui XP teisena installitakse. Proovime siis meie ka sedapidi.
Sellise järjekorra puhul on teeb XP Vista bootloaderi “katki” ja seega Vista enam ei stardi. Et seda va bootloaderit remontida on aga vaja Vista originaal-DVD-d. Aga on ka alternatiive!
Leidsin super-super juhendi:
Lühikokkuvõte:
Siin on võimalik alla laadida Vista originaal-DVD see osa, millega süsteemi remontida saab. (Oi, ma olen selle omandamise üle nii häppi!)
See on seal üleval torrent-failina. Et seda avada, installisin endale esmalt programmi Bittorrent.
Seejärel panin faili CD-le. Selleks kasutasin programmi ImgBurn. Praadimisjuhend siin.
Ja siis oli põnev! Sujuva liigutusega libistasime plaadi läpparisse ja tõepoolest avanes Vista remontimisaken ja kõik nägi välja nagu päris Vista-DVDga.

Seal valisime siis

Ja kui arvuti sellega valmis oli ja me restartisime, ilmuski oodatud bootmenüü!
Ja mõlemad operatsioonisüsteemid – nii Vista kui XP – lasevad end kasutada!

Oi, kui uhke mu mees mu üle on!

Suure ärevusega läks saiataigengi meelest! Käis teine nüüd vist liiga kaua, ei tea, kas saabki enam saiadest asja.
Ah, keeruline naiste-elu!

Siinkohal vabandan oma keelekasutuse pärast. Olen oma suuremad arvutioskused omandanud saksa keeli ja seega eestikeelseid vasteid ei tunne.
_______________

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Asjadest, Sinitihane. Bookmark the permalink.

Sinitihane kui iti-geenius ehk kuidas ma XP ja Vista duaalbootima panin on saanud 6 vastust

  1. õts ütles:

    Vau! Siinkohal on ikkagi väga huvitav kui erinevad on ühe pere lapsed – ma ei saanud mitte midagi aru!!!
    Mul kadus ükspäev arvutis Wordi ja EndNote-vaheline ühendus ära. No mõlemad töötavad eraldi, aga viiteid EndNotest Wordi ei saa. Just kurtsin kohmetult meie IT-mehele, aga nemad selliste asjadega ei tegele. Nemad lähenevad arvutile kruvikeerajaga ja panevad mälu juurde (nii ta vähemalt kruvikeeraja õigustuseks ütles).
    Seejuures pean iga päev kuulama telekast reklaami, et Eestis on veel 60 000 peret, kellel pole digi-TVd. Praegu on meid 60 000, aga mis saab siis kui telekast 2.juuli hommikul teatatakse, et on veel 1, kellel pole digiTV-d (karta on, et see olen mina; õnneks pole mul siis ka digiTVd ja ma ei pea seda kuulma).

  2. Sinitihane ütles:

    Mina jälle ei tea, mis see EndNote on.

    DigiTVst: Küll sa ennast liigutama hakkad, kui juulis enam telepurgile pilti ette ei tule!

  3. sesamy ütles:

    Õuchhh…oleks sa saksa keeles kirjutanud, oleks ma vist rohkem aru saanud😉

  4. Sinitihane ütles:

    Ah nii hull on mu eestikeelne terminoloogia!😉

    See oli ausalt öeldes mõeldud teistele minusugustele hädasolevatele asjaarmastajatele abiks, aga selliseid vist ei olegi eriti.

  5. Reidar ütles:

    Täitsa lõbus lugemine oli🙂

  6. Sinitihane ütles:

    Punastan.

    Aga onju ma olen küberliinil hullult arenenud võrreldes varasemaga!

Lisa kommentaar

