Kuidas ma poesaia küpsetasin

Et kõik ausalt ära rääkida pean ma alustama sellest, et mul tuli tahtmine FLADENBROTi ise küpsetada.

Fladenbrote
Otsisin siis netist retsepti ja sõelale jäi see siin, sest seda kiidetakse kommentaarides hullul kombel:
Maakeeli:
500 g jahu, tüüp 1050 (tume nisujahu)
1 pakike kuivpärmi (mina tegin  25 g värske pärmiga)
125 ml vett (käesooja)
2 muna
1 sl soola
1 tl mett
4 sl jogurtit
pealeriputamiseks vürtsköömneid ja seesamiseemneid (Grüße an Sesamy!)
Ained taignaks sõtkuda ja ca 30 minutit kerkida lasta.
Uuesti läbi sõtkuda, neli palli vormida, need laiaks rullida ja plaadile.
Veega määrida. Vürtsköömned ja seesamiseemned peale raputada.
Eelkuumutatud ahjus180 kraadi peal 15-20 minutit küpsetada.
Eile oli tööl vähe tegemist ja ma tohtisin varem ära minna. (Jätkub…)
Kui kreeklane-naljahammas seda kuulis, oli ta pettunud. Ta naagub juba terve see nädal, et tahab varem koju, aga et tal on enamasti viimane vahetus (nii ka täna), siis see ei klapi.
Ütles siis mulle teeseldud tõsiduse ja brutaalsusega: “Mine koju!”
Ülemus: “Ei räägi nii minu kõige väärtuslikuma töötajaga!”
Ehee! Ma olen kõige väärtuslikum töötaja!!!
Tegelt ainult sellepärast, et ma olen tänu Jumalale kõige vähem haige olnud.
No hakkasin siis mina kesklinnas seda tüüp 1050 jahu otsima. Kolmes poes käisin. Ei ole! (Jätkub..)
Mees juba mitu päeva ohkab, et temal on sinist pastakat vaja. Et mina olen mustade pastakate fänn ja põhiline poeskäija, siis meil siniseid kohe nagu enam ei olegi. Tal ei õnnestunud ühtegi leida.
Kui siis täna varem lahti sain, helistasin ja küsisin, et on sul mingeid soove. Tema, et too mulle sinine pastakas!
Aga palun, kodutee viib kesklinnast läbi, milles küsimus. Olin just hiljuti ühe kobedama kirjatarvete poe avastanud. Jõuan kohale. Kinni! Laupäeval sulgevad nemad juba 14! No kesse siis niimoodi äri teeb!!! Ilm imeilus (ligi 20 kraadi). Kesklinn inimesi täis, kõik poodlevad. Nendel suletud!!!
Paar maja edasi oli hobipood. Vaatan, pliiatsid. Küsin sinist pastakat. Neil ei ole. Aga geelipliiatseid on. Vaatan 2,49 € tükk! No way!
Käin pangast läbi, selle läheduses on Mayersche Buchhandlung (suur raamatupood). No äkki on neil?! Ok, kirjatarveteosakond on. Peene nimega “Papeterie” vms. Aiman halba: ainult mingid shiki-miki märkmikud ja kahte sorti põrsakestega pastakad. Appi! Mis siin linnas toimub?!
Pärast REWEst (toidupood) sain siniseid pastakatinasid.
Palusin meest, et ta mulle enam nii raskeid ülesandeid ei annaks.
Tulin koju ära. Ilma tüüp 1050-ta. Tavalise jahuga.
Tegin taigna. Selle netiretsepti kommentaaride alusel panin ikka tilga oliivõli ka sekka. Taigen sai ebameeldivam kui mu tavataigen. Jäi käte külge. Kerkis hästi.
Küsisin mehelt, et kas ta tahab sellist suurt fladenbroti nagu ülal pildil ja nagu me ikka türklase käest ostame või väikesi. Mees valis viimased.
Vormisin käkid, rullisin veidi lamedamaks, määrisin veega ja ahju. (Seesamiseemneid ma meie kesklinnast muidugi ei leidnud, neid kummalisi köömneid ma ei tahtnudki.)
Jube põnev oli. Vaevu suutsin end ahjuukse eest eemale peletada, et vahepeal nõud ära pesta.

Koristasin kööki. Jahu kappi pannes leidsin pool kotti tumedat nisujahu, tüüp 1050. Haha!

Käkid kerkisid. Üsna pea sai mulle selgeks, et ma oleksin pidanud neid ikka veel lamedamaks rullima. Laiusesse nad üldse ei kerkinud, ainult ülespoole. Muretsesin juba, et äkki jäävad keskelt toored.
Peale 25 minutit võtsin nad siis välja.
Olin pettunud. Nägid tõesti välja nagu käkid. Mitte nagu päris. St. ei olnud eriti kaubandusliku välimusega.
Lasin veidi rätiku all jahtuda ja siis proovisime. Mehele meeldis.
Ja mina ütlen: täitsa meie eesti nõuka-aegne poesai!
Sama värv, sama tihedus ja pehmus. Sama maitse!
Ainult lõhn on teine. Võib-olla oliivõli tõttu. Selle kas asendan järgmisel korral taimeõli või võikilluga või jätan päris ära.

Ma oskan poesaia küpsetada!

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Küpsetamine, Retseptid. Bookmark the permalink.

Kuidas ma poesaia küpsetasin on saanud 4 vastust

  1. Smaragd ütles:

    Ihihihiii, ma sain kohe naerda su jutu peale.😛 Mitte, et mu vanus lubaks ilmselt otseselt n6uka-aega m2letada, aga selline hea ja korralik sai on kyll meeles. Ohh, oleks mul ka siin majas normaalne ahi… Gaasiahi mittereguleeritava kuumusega on, aga sellega ei julgeks suurt kypsetamist ette v6tta. Jubekahju oleks, kui aia taha l2heb…

  2. Sinitihane ütles:

    Voh, mulle on see ka täielik mõistatus, kuidas gaasiahjuga küpsetatakse.
    Kust ma tean, mitu kraadi kuumust seal parasjagu on?
    Aga eks see teadmine vist katse-eksimis-meetodil saavutatakse.

  3. sesamy ütles:

    Häbi tunnistada, aga ega minugi kodu seesamiseemnetest kubise😀

  4. Sinitihane ütles:

    No midä!!! Ma just lootsin, et sa saadad mulle kotikese!

Lisa kommentaar

