Käitumisest daamidega

Küll meie ikka oleme morn ja ebasõbralik rahvas.

Sel suvel oli meil mehega Berliini Eesti saatkonda asja. Olin täitsa ärevil, sest siinkandis eestlastest just eriti ei kubise ja seega on minu jaoks eestlaste kohtamine alati sündmus.
Aga, oh üllatust! Meid teenindav ametnik oli külm kui Lapimaa ja kuiv kui Sahara. Mina ei tea, kui palju neil seal neid inimesi ja eestlasi seal siis voorib (meie seal oleku aja jooksul ei käinud seal küll hingelistki), aga ma oleks ikka veidi soojemat vastuvõttu oodanud. Koguni pahur oli see tädike. Isegi vist pragas minuga millegi pärast. Häbi kohe mehe ees selliste rahvuskaaslaste pärast. Ma ei lasknud end aga heidutada ja mängisin rõõmsameelset naiivitari edasi, a’la “ma üldse ei märka, et te olete ebasõbralik”.
Peale selle võtsin veel ka selle nn. väikese tüdruku numbri kasutusele, mida mulle kunagi mu õde pahurate vanemate naisterahvastega ümberkäimiseks soovitas. Kui teed nii, et “Oi, ma üldse ei teadnud, et asi nii käib ning et seda ja toda vaja läheb jne.” Sinna juurde veel nii heledam hääletoon kui ka suured süütud silmad ja pahurat daami valdab emainstinkt ning kõige lõpuks naudid veel eriõigusi. Funktsioneerib raamatukogutöötajate, perearstide ja passiametnikega (kes tegelikult kõik peaksid iseenesest juba sõbralikud olema, aga päriselus ikka ei ole). Ja nagu siis sel suvel selgus – funktsioneerib ka saatkonnapersonaliga.
Daam sulas ja oli lõpus isegi täitsa meeldiv ning abivalmis.

Ühesõnaga, soovitan seda numbrit soojalt. Iseasi on, mis vanuseni, seda nippi kasutada saab? Kusagil on kindlasti piir.

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Mõtted. Bookmark the permalink.

Lisa kommentaar

