Pärmitaigen

Mul oli varem alati tohutu aukartus pärmitaigna tegemise ees. See näis mulle kerge hookus-pookusena ja ma arvasin, et ega mina küll sellega hakkama ei saa. Osalt pelgasin muidugi ka sõtkumist.
No ja kunagi umbes kahe aasta eest kasvas mu kaneelikukli isu väljakannatamatuks ja siis koukisin riiulist välja vana hea Ida Savi “Saiad, pirukad, koogid” ja tegin. Oi kui põnev oli, kui taigen kerkima hakkas.
Ja veel põnevam oli kui saiakesed ahjus kerkima hakkasid. Ja nad said nagu päris!

Kui teist korda küpsetasin tuli mulle just mu korea-sõbranna (kursaõde) külla. Too oli mega üllatunud, nähes millega ma tegelen. Selgus, et neil keegi ise ei küpseta kodus selliseid asju. Isegi vanaemad mitte. Kõik ostavad poest. Ta oli nii imestunud, et ma selliseid asju teha oskan.

Mingi pool aastat hiljem sain ema käest alljärgneva retsepti, mis on kuidagi väga lihtne ja kiire. Nüüd teen kogu aeg selle retsepti järgi. Sobib nii magusate kui soolaste küpsetiste jaoks st. ka pizza põhjaks. Lihtsalt vastavalt siis kas suhkruga või ilma.

See retsept on muide päris ilma piimata ja mina ei ole vahet märganud. Kui keegi teab, mis vahe on, andke teada!

(Sellest kogusest saab kaks plaaditäit tooteid.)

ca 40 g pärmi
250 ml sooja vett
1 tl soola
1tl suhkrut (on pärmiseentele toiduks, küpsetised saavad niiiiii kohevad!)
(magusale taignale 5 sl või rohkem suhkrut + vaniljesuhkrut näiteks üks pakike)
130 ml toiduõli (pizzataigna jaoks võiks kasutada oliivõli)
2 muna
600-700 g jahu (st. tunde järgi)

Pärm murendada kausi põhja, peale vajada käesoe vesi. Puulusikaga segada, kuni pärm on vees lahustunud. Lisada sool, vajadusel ka suhkur ja vaniljesuhkur, munad ning õli. Segada. Järk-järgult lisada jahu.
Ametliku versiooni järgi seda taigent sõtkuda ei olegi vaja, piisavat puulusikaga “aerutamisest”. Ma olen ikka sõtkunud. Saab hästi segatud ja käe järgi on parem ka jahu kogust määrata.

Peale sõtkumist läheb taigen 45 minutiks NB! külmkappi! Ja peakski valmis olema.
Alguses ma tegin kogu aeg külmkapi-meetodiga, aga siis mõnikord ei kerkinud nii kiiresti ja siis kergitasin teist toas. Viimasel ajal olengi enamasti toas radika kohal kergitanud. Läheb kiiremini.

Jagan taigna alati kaheks, et peale kerkimist oleks lihtsam poolitada.
Nojah, siis ta näeb kerkides välja nagu tõeline tsellupepu.

Pärmitaignaprodukte küpsetan 200-225 kraadi juures 15-20 minutit.

About Sinitihane

Ikka seesama Sinitihane, kes varemgi.
This entry was posted in Küpsetamine, Retseptid. Bookmark the permalink.

Pärmitaigen on saanud ühe vastuse

  1. Pingback: Suitsulõhe-juustu-kuklid | Sinitihane sai õmblusmasina

Lisa kommentaar

